Макета новог моста преко Дунава у продужетку Булевара Европе који ће повезати Нови Сад са обилазницом у Сремској Каменици, представљена је јавности, а о четвртом новосадском мосту су говорили градоначелник Милош Вучевић и проф. др Вук Богдановић са Департмана за саобраћај Факултета техничких наука. Пројекат изградње моста у Новом Саду, на предлог Града, а уз подршку председника Републике Србије, Влада је прогласила пројектом од националног значаја.
– Изградња моста више није само жеља, то је план за будућност Новог Сада. Боримо се против свих запрека, а мостови нису само део саобраћајне инфраструктуре, већ имају снажну симболику и културолошко и социолошко значење. Када смо отварали Жежељев мост рекао сам да је време да причамо о четвртом мосту, јер смо се обновом тек вратили на 1999. годину. Ако будемо посвећени у наредним годинама овај мост је известан, а то доказује одлука Владе да његову изградњу прогласи пројектом од националног значаја. Овај мост са пратећом инфраструктуром је у истом рангу као аутопут Милош Велики, или Моравски коридор што значи краће рокове и једноставније процедуре. Само за решавање имовинско-правних односа процена је да нам је потребно 11 милиона евра, а укупно око 15 милијарди динара, али то нас неће обесхрабрити. Имали смо састанке са неколико светских компанија које су заинтересоване за учешће у оваквом пројекту. Преко Управе за инвестиције и грађевинско земљиште, завршили смо генерални пројекат, а тај пројекат се пред вама разрађује кроз овај 3D концепт, односно макету. До краја ове године Град ће усвојити план генералне регулације за мост, а он је већ уцртан у генералном урбанистичком плану. План је да 2021. године распишемо тендер за израду идејног пројекта, а онда идемо на јединствени тендер за пројектно-техничку документацију и извођење. Овај мост има економски потенцијал и значај у заштити животне средине, али симболизује ново доба у Новом Саду који је центар индустрије 21. века. Верујем у заједништво добрих људи и снагу овог града – нагласио је градоначелник Вучевић.
Према речима проф. др Вука Богдановића, Новом Саду три моста нису довољна, ако се узму у обзир статистички подаци од прошле године који показују да град има преко 350 000 становника и око 120 000 регистрованих возила.
– Овај мост ће дати посебан квалитет нашем граду. Иначе, кроз Србију пролази најдужи део тока Дунава који износи 583 км, а ово ће бити први мост на тој дужини, који ће имати изванредну бициклистичку инфраструктуру. Одрживи развој саобраћаја заснован је на квалитетном бициклистичком саобраћају, те ћемо и о томе водити рачуна. Мост ће омогућити растерећење најоптерећенијег путног правца у граду, од Моста слободе до Железничке станице, дуж Булевара ослобођења. Све раскрснице на том потезу су под великим саобраћајним притиском. Такође, мост ће повезати државне путеве, Срем, Мачву, Посавину и Семберију са Бачком и олакшати становницима ових регија приступ Новом Саду – нагласио је руководилац израде Студије смарт плана за Град Нови Сад која је одговорила на питање оправданости и бенефита изградње новог моста.